Novosedlice a Teplice se snaží odstranit reklamní smog ze svých veřejných prostranství

3. květen 2024 10:50

Reklamní smog začíná vadit obyvatelům i vedení některých měst a obcí. V Novosedlicích na Teplicku se rozhodli prověřit smlouvy a s majiteli 20 poutačů se domluvit na jejich ukončení. Vedení obce přitom zjistilo, že některé reklamy stojí na obecních pozemcích bez povolení nebo jim už smlouva skončila.

Park v centru Novosedlic lemují tabule s reklamou různých firem. „Má je v pronájmu jedna osoba – už tam v tuto chvíli běží výpověď,“ konstatuje starosta Štěpán Türb z uskupení Novosedlice-dobrá adresa. Ukazuje přitom na několik cedulí na stojanu nad chodníkem a pokračuje: „V červenci by měla doběhnout i lhůta pro všechny ostatní. Vyzvali jsme všechny majitele, kteří zde cedule mají, aby je odstranili. Pokud tak neučiní, odstraníme je my na jejich náklady.“

Novosedlice nechtějí v centru obce reklamní smog

Velkých plechových tabulí si v Novosedlicích všimli při plánech na vylepšení místního parku. Má nahradit chybějící náměstí. „Když jsme to tady procházeli, tak nás pochopitelně zaujala ta největší reklamní cedule, která tam je. Pak padl návrh, odstranit víceméně všechny – tak, aby to zlepšilo vzhled té obce,“ vysvětluje Štěpán Türb.

Teplice zatím nechávají odstraňovat nelegální reklamu

Venkovní reklamou se začali zabývat také v sousedních Teplicích. Podle náměstka primátora Hynka Hanzy z ODS zatím po upozornění občanů nařizují odstranění nelegálních poutačů. „Ty plochy mizí – je to o tom, že to zkusili, ale když jsou vyzváni, tak tak většinou zareagují,“ přibližuje Hanza.

Teplice chtějí pro venkovní reklamu nastavit pravidla

Letos by měla vzniknout skupina, která připraví ucelenou vizuální identitu města.

„Aby to nebylo pouze plácnutí do vody, ale abychom v těch jednotlivých oblastech začali systematicky pokračovat – například co se týká vizuálního smogu jednotlivých provozoven, tam bychom mohli mít podobnou strategii jako třeba město Most – tedy vydat jakýsi manuál,“ uvažuje Hynek Hanza.

Most v březnu vydal návod, jak může vypadat účelná reklama, která nehyzdí veřejný prostor. Podobný manuál už má taky Žatec nebo Litoměřice.

Spustit audio

Související